reklama

Slovo muža na adresu žien

Môj dlhoročný kamarát mi poslal vyznanie, ktoré s jeho dovolením zverejňujem.  "Zuzka, Pozeral som Vašu stranu a veľmi sa mi páči. Inšpirovalo ma to k tomuto zamysleniu. Drz sa. Nech nám vládnu ženy! JK"

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Vrátil som sa z fabriky, kde na linke ženy trpezlivo montovali zložité káblové zväzky. Išiel som k mojej mame na obed, ktorá trpezlivo varí pre našu širokú rodinu bez toho, aby niekto vychvaľoval jej kuchárske umenie. Večer som pozeral správy a moja žena upratovala v kuchyni, po celodennej práci, v ktorej si urobila svoje povinnosti, vypísala za mňa zložitý formulár a zaniesla ho na akýsi úrad (mne by to trvalo celý deň), nakúpila, zariadila odmrazenie zamrznutej vody v našom humne a veľa iných vecí. V televizii ukazujú bojujúcich politikov. Asi majú tiež doma manželky, ktoré sa za deň narobia viac ako oni a večer si musia trpezlivo vypočuť zoznam jedinečných úspechov svojich manželov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozmýšľam nad tým, ako ťažko sa človek "dohodne" s policajtkou, alebo colníčkou. Slovo "dohodnúť sa" na Slovensku niekedy znamená, podplatiť alebo korumpovať. Áno, som presvedčený, že ženy sú menej náchylné na korupciu, ako muži. Volal mi mladý manažér, že chce sponzorstvo na futbalový klub. Odpovedal som mu, že nikdy v živote by ma nenapadlo sponzorovať mužský tím. Vždy som doposiaľ prispieval iba na ženský šport, ktorý je poctivejší a čistejší.

Robím si bilanciu žien v manažmentoch firiem. Často ich nachádzam v personálnych alebo finančných oddeleniach. Perfektné, presné, bez zbytočných rečí, väčšinou v tieni svojich mužských kolegov, ktorí oveľa radšej prezentujú svoje úspechy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spomínam si na ženy v politike a mám pocit, že žiadna z nich sa nespája s korupciou. Spomínajú síce akúsi Aničku a gorilu, a jedna Julka je na Ukrajine vo väzení. V korupcii však chlapi vyhrávajú nad ženami veľmi vysoko. A preto si myslím, že by bolo dobré, keby nám vládli ženy. Že nám už vládnu? Doma áno, ale ja mám na mysli verejný život, firmy a politiku. Gorily by si na také nežné stvorenia netrúfli, všetky zákony by boli perfektne pripravené. Nepadali by vulgárne slová a nehádzali by na seba v besedách špinu (no dobre, aj tu existujú nejaké výnimky, ktoré potvrdzujú pravidlo).

Takže páni! Uvoľnite svoje miesta ženám. Svet sa zmenil a nie je zvedavý na vaše silné reči, boje a víťazstvá. Kúpte si karaoke, v ktorom si budete spievať oslavné ódy o svojej dokonalosti a prenechajte vládu ženám. Pri voľbách krúžkujte ženy a uvoľnite im miesta vo vrcholových funkciách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bola raz jedna, vzrastom malá, a duchom veľká žena, ktorá povedala: "Ľudia sú nerozumní, nelogickí a sebeckí, ale aj tak ich miluj. Ak robíš dobre, ľudia ťa obvinia zo sebeckých, postranných pohnútok, ale aj tak rob dobre. Ak si úspešný, získaš si falošných priateľov a skutočných nepriateľov, ale aj tak buď úspešný. Na dobro, ktoré konáš sa zajtra zabudne, ale aj tak rob dobro. Čestnosť a úprimnosť ťa urobia zraniteľným, ale aj tak buď čestný a úprimný. Čo si po celé roky budoval, sa môže za jednu noc zrútiť, ale aj tak buduj. Ľudia naozaj potrebujú pomoc, ale možno ťa napadnú, ak im pomôžeš, ale aj tak pomáhaj ľuďom. Daj svetu to najlepšie, čo máš a udrú ťa do tváre, ale aj tak daj svetu to najlepšie, čo máš." Volala sa Matka Tereza a svojim životom potvrdila tieto slová. Tak ako to robia milióny iných žien na tejto planéte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nech nám vládnu ženy. A veci začnú fungovať tak, ako fungujú naše domácnosti, zmizne korupcia a zbytočné boje a ženy obohatia tento svet tým, čo nám tak chýba - láskou, trpezlivosťou a spoluprácou.

Zuza Balážová

Zuza Balážová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

30 rokov informatička vo výrobnom podniku, 7. rokprimátorka Kremnice, nezávislá občianka. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu